web 2.0

۷/۲۹/۱۳۸۹

خوب درست می گویید کروبی و موسوی در اعدام های سال 67 مقصرند ، اما حالا می گویید چه کار کنیم ؟

دوستان عزیز خواهش می کنم چند لحظه به حرف های من گوش کنید ....
ببنید اینکه این اقدمات منظور همان اعدام های 67 اصلا قابل توجیه نیست حرفی نیست .
و آقایان موسوی و کروبی را هر چند نمی توان به طور مستقیم در آن مسائل گناهکار دانست ، اما نمی توان منکر این شد که این آقایان بالاخره در آن زمان مسئولیتی داشتند و شاید هر چند غیر مستقیم از جمله متهمان محسوب می شوند.
حالا اینجا با توجه به مسائل روز ایران دو مسئله مطرح است ، یکی اینکه می گوییم خوب این دو در این حوادث گناه کارند و باید محاکمه شوند ، ولی آیا به نظر شما در حال حاضر دادگاه آزادی که به این مسائل رسیدگی کند وجود دارد ؟ خوب اگر نیست مطرح کردن این موضوع آن هم به این وسعت و مخصوصا در شرایط حال حاضر ایران اصولا چه فائده و سودی دارد ؟
دومین مطلب در این رابطه این است که برخی می گویند این دو با این سابقه چگونه می توانند ملت ایران را به دموکراسی و آزادی نزدیک کنند ؟ و اصولا اگر تحولی صورت گیرد که این آقایان نیز در آن حضور داشته باشند چه تضمینی وجود دارد که حوادثی نظیر آنچه در انقلاب 57 رخ داد ، اتفاق نیفتد و آنچه مردم می خواهند محقق نشود ؟ خوب به نظر من در این رابطه می توان گفت اصولا هر تحول بزرگی که قرار باشد در ایران اتفاق بیفتد ، قبل آن حتما باید رفراندومی برگزار شود ، که آزاد باشد و زیر نظر نهاد های بین المللی . پس نمی توان گفت احتمال موج سواری وجود دارد ، نه از این نظر که مثلا اصلاح طلبان نمی خواهند ، بلکه از این نظر که مردم حالا دیگر آن مردم سال های 57 نیستند و مطمئنا حاضر نیستند به هیچ تحولی بدون برگزاری یک رفراندوم ازاد تن دهند.

در پایان نمی توان منکر این شد که به این دو عزیز انتقاداتی وارد است که باید مطرح هم شود ولی اینکه تا هر کدوم از این دو حرفی بزنند آن سال ها را به رخ بکشیم و به قول معروف سوزنمون فقط یک جا گیر کند هم چندان درست نیست .

1 نظرات:

ناشناس گفت...

این 3 حاج آقا موسوی و کروبی و خاتمی بهتر است کنار کشیده و با این پرونده سیاه دشت از سر ملت ایران بردارند تا ملت ایران خودش تکلیف اش را با خامنه ای و احمدی نژاد را تعیین کند. از این امام زاده ها معجزه ای در نمی آید.
لطفا نظر من را منتشر کنید
علی

ارسال یک نظر

خوشحال می شوم نظرتون را راجع به این مطلب بدونم